Знаєте теорію про блакитні океани?
Я сьогодні спілкувалася з Наталею з ГО “Місто2025”, на кава-брейку перед власним виступом про сталість і економічний вплив брендингу на території, дуже цікава розмова вийшла. Вона за внутрішньою мотивацією діяти дуже близька до мене: коли головне не заробити гроші, а більш важливо змінювати парадигму мислення людей, суспільства в цілому.
Наталя працює з муніципалітетами, як соціологічна група, аналітик і бувший “чіновнік”, системно і з кропітким підходом. Я ж до тої глубокоомисленної роботи люблю додати ряд фасилітаційних сесій для різних цільових груп, провести мотивуючий або методологічний тренінг, піару, може і трохи занахабного, щоб навіть до самого пасивного громадянина дійшло, що його село/місто, хоче бути кращим, і своїх треба підтримати, якнайменш менше смітити, а потім вже брендувати громаду.
Бо як же без високої місії на хоча б 10 років і візії, тобто бачення:
-
Хто ви є?
-
Для чого брендувати?
-
Хто цільова і які сенси ми доносимо?
Минулоріч, після того, як завершився контракт по брендингу міста Нова Каховка, в мене було “відчуття Каштанки”. Я так називаю внутрішню пустоту, коли знаєш, що ще є великий “дуже смачний кусок” роботи, хочеш його, але ситуація не клеїться, люди не розуміють або не хочуть працювати, або хочуть проковтнути той шмат самі.
І нема на кого сердитись. Адже всьому свій урок і висновок.
Тепер я в контракти з територіями (громадами) крім візії–концепції–лого–брендбуку… закладаю ще і розробку локальних продуктів території.
Це те, що має принести в короткі строки розуміння і фізичний доказ муніципалітетам, що брендинг – це економіка, а не яскраві картинки, і що візія – це відповідь на питання “Хто я сьогодні і ким я хочу бути завтра?” Відповідь на це питання є наскрізно потрібна всім, хто живе в громаді свідомо, особливо МСП.
Так додалось ще одне питання для діалогу з громадою і замовниками – керівниками ОТГ:
- В чому наша родзинка, до котрої можна розробити бізнес-план, і як підприємцям допомогти його втілити?
Дякую за можливість вчитися на своїх сліпих зонах) Це мій ковток блакитного океану на 2020 рік.
Вікторія Кулакова